Tidak banyak syarikat stesen televisyen di Malaysia, tapi yang mana satu? Astro? Media Prima? Mytv? Memang jijik dan tidak senonoh peran...

Kakitangan Stesen Televisyen Kantoi Rakam Wanita Di Tandas


Tidak banyak syarikat stesen televisyen di Malaysia, tapi yang mana satu? Astro? Media Prima? Mytv? Memang jijik dan tidak senonoh perangai seorang "pervert" ni yang mungkin mempunyai masalah mental melampau pada nafsu kelakuan seksual yang abnormal. Suspek dikatakan seorang lelaki sebagai kakitangan di sebuah syarikat stesen televisyen telah dipercayai melakukan tabiat buruk itu sejak beberapa tahun.

Bagaimana pula seorang lelaki dipercayai kerap kali berjaya menyelinap masuk ke tandas wanita sejak beberapa tahun? Bukannya satu atau dua gambar malah puluhan gambar wanita yang kencing di tandas. Mungkin kerana lelaki ini seorang pekerja di syarikat stesen televisyen telah banyak menerima pendedahan dalam selok-belok penggunaan jenis kamera. Payah juga kalau setiap kali mahu keluar masuk tandas wanita untuk mengambil gambar. Mungkin ada spy camera yang kecil diletakkan di dalam tandas tersebut dan  suspek hanya perlu mengambil atau memindahkan ke peranti yang lain sahaja. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua apabila suspek telah disedari oleh mangsa yang mungkin arif dengan teknologi peranti yang diguna pakai oleh suspek.

Zaman sekarang teknologi serba canggih telah banyak mengeluarkan pelbagai jenis bentuk kamera dan fungsi samada hardware mahupun software. Ada yang kecil, ada yang mudah disorok dan ada juga yang mudah untuk dibawa ke mana-mana mengikut aktiviti yang dilakukan (contohnya kamera GoPro). Maka segala peranti ini amat mudah didapati di pasaran lebih-lebih lagi di internet. Google saja "spy cam" korang boleh pilih sendiri pelbagai jenis kamera yang kecil dan mudah dibawa.



Tapi tidak mustahil juga menggunakan smart phone untuk dijadikan sebagai kamera pengintip. Caranya dengan menggunakan applikasi  IP kamera yang mudah didapati seperti video di bawah ini





Quote:
Simpan gambar wanita kencing

Kuala Lumpur: Seorang kakitangan sebuah syarikat televisyen dikesan mempunyai hobi jijik iaitu gemar menyimpan puluhan gambar wanita yang sedang kencing di tandas.

Suspek berusia 37 tahun itu dipercayai menggunakan telefon pintar untuk merakam curi gambar mangsa di dalam tandas sebelum dipindahkan ke dalam tablet miliknya.

Tabiat tidak senonoh lelaki itu dipercayai dilakukan sejak beberapa tahun lalu terbongkar selepas salah seorang mangsa menyedari tindakan suspek merakam gambarnya Isnin lalu.

Difahamkan mangsa berusia 20-an berada di dalam tandas di sebuah stesen televisyen di sini.

Sumber berkata, suspek panik dan melarikan diri sejurus mangsa menjerit meminta tolong.

“Polis mengenal pasti identiti suspek berdasarkan rakaman CCTV. Tangkapan akan dilakukan dalam tempoh masa terdekat,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Zainuddin Ahmad ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan polis berhubung kejadian itu.

Sumber dari: Metro