Volkswagen tu dijadikan teksi. Kalau di Malaysia punyalah diidamkan. Belum sempat tragedi AirAsia menutup buku muncul lagi tragedi pesaw...

Pesawat TransAsia ATR 72-600 Melibas Teksi Sebelum Terhempas


Volkswagen tu dijadikan teksi. Kalau di Malaysia punyalah diidamkan. Belum sempat tragedi AirAsia menutup buku muncul lagi tragedi pesawat terhempas dan kali ini berlaku di Taiwan. Apakah kualiti syarikat-syarikat pengendalian atau penyelenggaraan penerbangan semakin teruk? Kejadian ini adalah kali kedua yang melibatkan pesawat TransAsia yang dilaporkan terhempas dalam jangka masa setahun. Pada Julai 2014, pesawat TransAsia dilaporkan terhempas di Taiwan dan seramai 48 nyawa penumpang terkorban dalam nahas itu.

Setakat ini, 10 penumpang pesawat berkenaan berjaya diselamatkan dan pasukan penyelamat sedang berusaha menyelamatkan puluhan penumpang yang terperangkap.15 penumpang pula dilaporkan terkorban, 13 penumpang pula didapati cedera.31 penumpang dilaporkan adalah pelancong dari tanah besar negara China.


Quote:
TAIWAN - Seorang pemandu teksi terselamat selepas kenderaannya terkena kepak pesawat TransAsia yang terhempas ke sungai, pagi tadi.

Menerusi sebuah rakaman video, pesawat berkenaan dilihat melanggar teksi tersebut sebelum terhempas ke dalam sungai.

Beberapa keping gambar yang menunjukkan kerosakan pada teksi tersebut telah dimuatnaik ke laman mikro Twitter.

Pesawat TransAsia ATR 72-600 berkenaan dalam penerbangan domestik dari lapangan terbang Songshan, ke Pulau Kinmen sebelum ia melanggar jambatan dan terjunam ke dalam sungai.
Sumber dari: Sinar