Teknologi yang sungguh menakjubkan di mana terciptnya satu alat kawalan yang mampu membaca isyarat dari pergerakan lengan anda. Ia adala...

Myo - Alat Kawalan Tercanggih Yang Akan Muncul Di Pasaran

Myo - Alat Kawalan Tercanggih Yang Akan Muncul Di Pasaran

Teknologi yang sungguh menakjubkan di mana terciptnya satu alat kawalan yang mampu membaca isyarat dari pergerakan lengan anda. Ia adalah satu ciptaan yang menakjubkan bagi aku dan mungkin satu revolusi bagi menggantikan alat-alat kawalan yang lain yang telah sedia ada. Idea ini mungkin telah diperolehi dari filem seperti filem Iron Man yang menggunakan lengan untuk mengawal dan memberi isyarat kepada pakaian.


Myo - Alat Kawalan Tercanggih Yang Akan Muncul Di Pasaran

Myo telah di cipta untuk membaca pergerakan otot-otot dilengan bagi menghasilkan frekuensi dan akan memberi arahan kepada peranti lain seperti komputer, television, permainan video , camera , kereta kawalan jauh dan berbagai peranti yang berkeupayaan dan mempunyai Bluetooth. Ia seperti menggantikan papan kekunci atau tetikus. Anda hanya menghantar arahan dari jarak jauh dengan menggerakkan tangan anda.

Myo - Alat Kawalan Tercanggih Yang Akan Muncul Di Pasaran

Ciptaan dibangunkan oleh syarikat THALMICLABS yang diketuai oleh jurutera mekatronik Stephen Lake, Matthew Bailey, dan Harun Grant, merupakan sebuah pasukan kejuruteraan bertaraf dunia yang telah melakukan penyelidik dan merekabentuk bagi membina peranti yang berkemampuan berinteraksi  antara manusia dengan komputer.



Myo - Wearable Gesture Control from Thalmic Labs

Sebelum ini Nintendo  Playstation dan Xbox telah mencetukan revolusi dengan alat kawalan masing-masing.

Myo - Alat Kawalan Tercanggih Yang Akan Muncul Di Pasaran Myo - Alat Kawalan Tercanggih Yang Akan Muncul Di Pasaran Myo - Alat Kawalan Tercanggih Yang Akan Muncul Di Pasaran


Namun bagi aku Myo adalah lebih simple dan mudah di bawa kemana-mana.