Sekadar berniaga demi keuntungan, berfesyen untuk bergaya dan bukannya ada semangat menggalakkan golongan hawa menutup aurat. Pandangan ...

FAREEDA diserang di Facebook akibat bongkak


Sekadar berniaga demi keuntungan, berfesyen untuk bergaya dan bukannya ada semangat menggalakkan golongan hawa menutup aurat. Pandangan dari aku ini mungkin akan menyakitkan hati sesetengah pihak namun inilah hakikatnya kerana sanggup mengejar fesyen dan jenama demi bergaya dimata golongan adam dengan harga yang tinggi.



Baru-baru ini heboh di FB, FAREEDA menunjukkan sifat bongkaknya terhadap komen atau cadangan dari peminat fesyen tudung moden. Memeng tidak dapat dinafikan tudung jenis ini amat mahal dan tidak mampu dibeli oleh golongan yang tidak berkemampuan. Di kempen trend masa kini dengan pelbagai fesyen terbaru gaya bertudung ramai golongan hawa menjadi fanatik hingga terlupa akan niat menutup aurat.

Golongan hipokrit kian bertambah kerana niat bertudung di salah ertikan antaranya:
"Rambut aku tak lurus la..cover pakai tudung baru cantik"

"Balik kampung kena bertudung dengan tudung yang cantik-cantik tunjuk kat mak...balik KL nanti bukak jerlah..sayang nak pakai..mahal sangat"

"Pergi kelas nanti aku nak pakai tudung yang terbaru nie lah..boleh POYO sikit ngan kawan-kawan aku"

"Ape barang keluar dengan boyfriend bertudung...kalau dalam kelas agama bolehlah"

"Isk kena bertudung pulak..kena naik makamah syariah kerana bercerai"

Dan macam-macam lagi fungsi bertudung kepada si pemakainya.
Korang yang pakai tu macam mana? Adakah niat korang tu betul?

Kini di Fanpage Fareeda telah di serang dengan pelbagai komen. Tapi kenapa ramai dari golongan lelaki?? Hahaha..mungkin golongan lelaki yang terpaksa perabis banyak duit membayar untuk tudung golongan hawa. Tak percaya cuba tanya pada suami korang semua..mahal ke tidak tudung-tudung seperti FAREEDA ni.


Mawar Fareeda menjawab dan menjelaskan bukan dia sendiri yang menulis komen tersebut. Tetapi ianya dikendalikan oleh admin.

Secara tidak langsung meletup terus nama Pn Norkamisah nie..


Apa kata korang layan animasi dibawah nie cara nak bertudung dengan betul.




Semoga apa yang baik aku sampai ini dapat memberi manafaat kepada korang semua ..dan yang buruk itu atas kelemahan aku sendiri.

Dan kite SHARE kepada rakan  yang lain untuk manafaat bersama.