Lagi kejadian cubaan melarikan mesin ATM. Kali ini pula berlaku di Bank Islam Chukai, Kemaman Terengganu. Memang semakin ramai orang mer...

Perompak mengheret mesin ATM di Cukai Kemaman

 Lagi kejadian cubaan melarikan mesin ATM. Kali ini pula berlaku di Bank Islam Chukai, Kemaman Terengganu. Memang semakin ramai orang merompak, belum lagi di kira rompak dan bunuh lagi. Keadaan ini berlaku mungkin bagi mereka yang terdesak dengan kesempitan wang.

Nak kerja pun sudah tak boleh sebab peluang kerja sudah di dominasi pendatang luar. Nak kerja yang berprofesional kelulusan pelajaran pulak tidak berapa baik. Sudah elok kerja kilang..kilang pulak buat hal tutup pindah negara yang lebih murah sebab kos untuk sara hidup pekerja semakin meningkat.
Cara terakhir mungkin merompak dengan nekad. Mungkin itu saja jalan penyelesaian bagi yang terdesak.


Quote:
Cukai- Satu kejadiaan cubaan melarikan satu mesin ATM berlaku di sebuah Bank Islam Kubang Kurus Cukai, kemaman.
image
Kejadiaan yang berlaku pada pukul 4.15  pagi tadi gagal untuk melarikan mesin tersebut, perompak hanya dapat mengheret mesin ATM satu meter dari tempat kejadian.
Suspek telah meninggalkan mesin ATM tersebut dan melarikan diri dengan menaiki sebuah myvi putih, jika sesiapa mempunyai maklumat diminta dapat memberi maklumat lanjut di balai polis berdekatan, kes ini masih lagi dalam siasatan polis.
Sumber dari: TT