MP Kebinatangan aka Kanena Binatang sekali lagi membuat satu lagi kontrovesi di dalam Dewan. Dewan Rakyat kecoh apabila Ahli Parlimen Kua...

MP Kebinatangan Hangatkan Dewan Rakyat



MP Kebinatangan aka Kanena Binatang sekali lagi membuat satu lagi kontrovesi di dalam Dewan. Dewan Rakyat kecoh apabila Ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh cuba membawa usul tergempar membahaskan masalah banjir yang melanda di Kuantan. Beliau dicelah oleh Ahli Parlimen Kebinatangan Datuk Bung Moktar Raden yang berkata wakil rakyat PKR itu sepatutnya pulang ke kawasan bersama rakyat.

Isu ini dibentangkan demi rakyat yang menghadapi masalah banjir dan ia melibat nyawa. Mengapa di dalam dewan perlu dipolitikkan? Sepatutnya MP Kebinatangan tersebut patut mengambil peduli dengan masalah yang sedang dihadapi bukan mencela pentadbir. Benda nak jadi semuanya kehendak tuhan bukannya hujan turun berpanjangan dikawal oleh manusia.

Bukan saja kawasan Kuantan malah Kemaman juga menghadapi masalah yang sama. Nak jadi pemimpin kena lah berjiwa rakyat dan mengambil berat kemelut yang dihadapi. Bukan duduk di dalam dewan untuk menghalang usul demi rakyat.