Lama dah aku guna medium Facebook nie..dah macam-macam gelagat manusia yang meletakkan status masing-masing. Ada yang memberi status y...

Perang Rumahtangga di Facebook


Lama dah aku guna medium Facebook nie..dah macam-macam gelagat manusia yang meletakkan status masing-masing. Ada yang memberi status yang baik untuk dikongsikan dan ada juga yang menulis status yang negatif. 

Yang status negatif ni la yang akan memberikan presepsi pandangan buruk dari pengguna FB yang lain. Mungkin akan tercetus komen-komen yang boleh lagi memburukkan keadaan. Mungkin niat untuk memberikan komen adalah berniat baik tapi mungkin akan disalah tafsir oleh pembaca yang lain.
Bagi aku kes pasangan suami isteri bergaduh di FB nie semakin kerap di lihat. Ini mungkin dah tak tahu malu kot saja nak bukak aib sendiri di khalayak pengguna-pengguna FB. Macam mengiklankan kelemahan rumahtangga.
Mengapa perlu memaki hamun pasangan sendiri di FB?. Tak berani nak bersuara di luar FB kah? Ini mungkin masa bercinta dulu-dulu pun jumpe pasangan di FB. So kalau nak bergaduh pun kat FB jugak yer..
Ape pun korang yang menggunakan medium laman sosial nie jagalah aib sendiri dan aib seluruh keluarga. Tak perlulah semuanya nak di kongsikan..hanya yang perlu saja sudah cukup..