KAJANG - Seorang bekas ahli kumpulan nyanyian terkenal dihukum penjara 20 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini, s...

Bekas anggota kumpulan R&B rogol anak tiri


KAJANG - Seorang bekas ahli kumpulan nyanyian terkenal dihukum penjara 20 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini, selepas didapati bersalah merogol anak tirinya yang berusia 14 tahun, tahun lalu.


Hakim Nor Hazani Hamzah menjatuhkan hukuman atersebut ke atas lelaki yang berusia 38 tahun itu setelah mendapati pihak pendakwa berjaya membuktikan kes tanpa keraguan munasabah.


Dalam penghakimannya, Norhazani berkata, keterangan mangsa telah disokong saksi-saksi lain yang tampil memberi keterangan termasuk guru kaunselingnya.

" Saya percaya pada keterangan saksi pendakwaan kerana semua saksi bebas, ditambah kenyataan pegawai perubatan yang mengesahkan koyakan pada alat sulit mangsa," katanya.

Bagaimanapun menurut hakim, tertuduh tidak membuat apa-apa tindakan atau laporan polis, sebaliknya keterangan yang diberikan semasa pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah.

Berdasarkan kertas pertuduhan, didakwa merogol anak tirinya yang ketika itu berusia 14 tahun di sebuah rumah, Taman Gombak Jaya, jam 9 pagi pada 9 Februari tahun lalu.

Bagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 376 (3) yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebat, jika disabit kesalahan.

Sumber dari: Sinar