KUALA TERENGGANU: Seorang pembantu tadbir dihadapkan ke Mahkamah Sesyen semalam atas dua pertuduhan melakukan sumbang mahram dengan ana...

3 tahun bersetubuh haram dgn anak tiri baru kantoi.



KUALA TERENGGANU: Seorang pembantu tadbir dihadapkan ke Mahkamah Sesyen semalam atas dua pertuduhan melakukan sumbang mahram dengan anak tirinya yang berusia 18 tahun.

Tertuduh, Yusoff Ngah , 55, dari Kampung Basung, Jalan Tasik Kenyir, Hulu Terengganu, mengangguk faham ketika pertuduhan mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan dibacakan di hadapan Hakim Wan Fadhilah Nor Wan Idris.

Bagaimanapun, tertuduh mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan.

Terdahulu, tertuduh dalam rayuannya memohon mahkamah membenarkan dia diikat jamin atas alasan perlu menanggung keluarganya termasuk isteri pertamanya yang lumpuh dan mempunyai anak yang ramai.

Mengikut pertuduhan pertama, dia didakwa melakukan sumbang mahram terhadap mangsa yang ketika itu berusia 15 tahun di dalam Pejabat Umno Hulu Terengganu/Pekan Kuala Berang kira-kira jam 10 malam pada 15 Jun 2009.

Dia turut mengulangi perbuatan sama terhadap mangsa yang kini berusia 18 tahun di alamat sama kira-kira jam 5.55 petang pada 25 Mei lalu.

Bagi kesalahan itu, tertuduh berdepan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Wan Fadhilah Nor kemudian menetapkan 21 Oktober depan sebagai tarikh sebutan semula kes untuk lantikan peguam.

Mahkamah juga membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM16,000 bagi kedua-dua pertuduhan itu.


Sumber dari: Metro