PUTRAJAYA: Hanya kerana dikatakan suka menunjuk ‘belang’ terhadap senior, seorang pelajar tingkatan dua sebuah sekolah berasrama penuh ...

Belasahan 25 senior sehingga pecah tulang buku lali dan menghadapi cacat seumur hidup



PUTRAJAYA: Hanya kerana dikatakan suka menunjuk ‘belang’ terhadap senior, seorang pelajar tingkatan dua sebuah sekolah berasrama penuh di Negeri Sembilan dibelasah 25 pelajar senior sehingga pecah tulang buku lali dan menghadapi kemungkinan cacat seumur hidup.



Lebih menyedihkan pelajar terbabit, Muhammad Faris Annuar, 13, diperlakukan seperti haiwan apabila dibelasah, ditumbuk, dilempang dan dipukul secara bergilir-gilir tanpa belas oleh semua senior terbabit selama satu setengah jam sehingga lembik dan tidak bermaya.
Dalam kejadian pada 29 Julai lalu itu, dia turut disondol seperti ‘serangan ragbi’ oleh seorang pelajar tingkatan empat sehingga membuatkannya jatuh telentang, sebelum kaki kanannya cedera teruk dan mula membengkak. Selepas itu, barulah pelajar senior terbabit berhenti memukul dan menghantarnya kembali ke bilik.

Muhammad Faris berkata, kejadian berlaku di sebuah bilik asrama sekolah yang didiami seorang daripada pelajar senior terbabit, pada jam 2.30 pagi pada hari berkenaan iaitu sejurus selepas warden asrama meninggalkan bangunan berkenaan.


“Ketika bersiap hendak tidur, saya didatangi dua pelajar senior yang meminta saya ke sebuah bilik dan terpaksa menurut arahan kerana bimbang keselamatan diri. Sebaik tiba di bilik, saya mula ditumbuk dan dipukul secara bergilir-gilir.

Sumber dari: Metro