Dalam perlumbaan menghairankan mahal, dan disgustingly mahal untuk memegang rekod bangunan tertinggi di dunia bagi, Azerbaijan unde...

Azerbaijan Tower, tertinggi didunia selepas Burj Khalifa & Menara Jam Mekah




Dalam perlumbaan menghairankan mahal, dan disgustingly mahal untuk memegang rekod bangunan tertinggi di dunia bagi, Azerbaijan underdog Avesta Kumpulan mengambil perjuangan seni bina untuk rancangan bangsawan Arab Saudi ke menara seluruh dunia dengan Kingdom Tower di bawah pembangunan.



Bangunan tertinggi di dunia, Menara Arab Saudi Kingdom, baru ditiup lebih (tidak, bukan secara literal). Jika pelan terkini oleh Azerbaijan perniagaan Haji Ibrahim Nehramli dan melalui, struktur, yang kini dijadualkan untuk melengkapkan pembinaan pada 2016/2017, tidak akan memegang rekod buat masa yang lama. Tidak sekali Menara Azerbaijan dibina.

Menurut satu artikel di News.Az - Nehramli, presiden Kumpulan Avesta Syarikat, merancang untuk mendirikan bangunan tertinggi di dunia seterusnya pada salah satu daripada kumpulan pulau-pulau buatan di Laut Kaspia, barat daya Tower bandar di negara ini, Baku.

Pulau-pulau buatan, yang dikenali sebagai Kepulauan Kazar, akan berfungsi sebagai hab baru bagi kedua-dua tujuan komersil dan kediaman (menyediakan ruang hidup bertingkat tinggi untuk lebih daripada 1 juta penduduk) dan akan bertindak sebagai pusat yang baru untuk perniagaan dan perdagangan. Yang metropolis terapung adalah dianggarkan untuk kos 1 $ astronomi 100 bilion untuk membangunkan dan akan memberi penduduk akses kepada lebih 50 hospital-hospital, pusat penjagaan harian, taman, pusat-pusat membeli-belah tidak berkesudahan, universiti, pusat-pusat kebudayaan, lebih 150 sekolah, dan dibuang dalam untuk langkah baik, Formula 1 litar lumba.

Dan itu hanya pulau-pulau buatan. Azerbaijan Menara akan naik 1050 meter tinggi, dan apabila siap nanti akan menara ke atas kedua-dua Dubai Burj Khalifa oleh 220 meter mengejutkan, dan berdiri lebih tinggi daripada Menara Arab Saudi Kingdom oleh yang lebih kecil, tetapi pemerintah, 50 meter. Sebagai perbandingan, Empire State Building berdiri hanya 455 meter tinggi.

Menariknya, pada $ 2 bilion, Menara Azerbaijan akan menuntut bangunan mahkota tertinggi di dunia apabila siap pada 2018 untuk sebahagian kecil daripada harga yang ia berharga Putera Saudi Alwaleed Bin Talaal untuk membina Menara $ 20 bilion Kingdom. Walaupun apabila anda faktor dalam $ 100 bilion, ia akan kos untuk itu Kazar Kepulauan-mungkin tidak begitu banyak.

Sumber dari: Digital Trends