KUALA TERENGGANU - Baru lapan bulan bercinta, seorang buruh berani mengambil kesempatan merogol teman wanitanya yang ketika itu baru be...

Dituduh rogol kekasih bawah umur



KUALA TERENGGANU - Baru lapan bulan bercinta, seorang buruh berani mengambil kesempatan merogol teman wanitanya yang ketika itu baru berusia 15 tahun, di dua lokasi berasingan pada Julai dan September tahun lalu.


Akibatnya, Mohammad Hafizuddin Maula Manan, 21, dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, semalam, atas dua pertuduhan merogol kekasihnya itu yang masih di bawah umur.

Bagaimanapun, dia yang berasal dari Kampung Berangan Pak Ayu, Bukit Payong, Marang, mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan ketika pertuduhan mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan kerana merogol mangsa dibacakan dihadapan Hakim Datuk Zainal Abidin Kamarudin.

Mengikut pertuduhan pertama, dia yang bekerja sebagai buruh itu mengaku tidak bersalah atas dakwaan merogol mangsa di Lorong 6, Pulau Kambing, di sini antara jam 11 hingga 12 malam, 23 Julai 2011.

Dia yang memakai baju T berwarna putih turut mengaku tidak bersalah bagi pertuduhan kedua, yang mendakwa dia merogol mangsa di sebuah rumah di Kampung Bukit Bayas, di sini, kira-kira jam 12 malam, 12 September 2011.

Bagi kedua-dua pertuduhan itu, Mohammad Hafizuddin berdepan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika disabitkan kesalahan di bawah Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan.

Selepas pengakuan tidak bersalah Mohammad Hafizuddin direkodkan, Zainal Abidin menetapkan 17 Julai depan sebagai tarikh sebutan semula kes nuntuk lantikan peguam.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Masriwani Mahmud @ Mamat.

Sumber dari: Sinar